Erasmus+
Tanárok mobilitása
1. Francia két tanítási nyelvű tagozaton tanító pedagógusok módszertani képzése, taneszközfejlesztés
A Kölcsey Ferenc Gimnázium elindult az Európai Unió által kiírt, Erasmus+ pályázaton, mely munkatársak mobilitását támogatja. A pályázatot az iskola megnyerte, ezért 2014 -2016 között tíz francia nyelven tanító tanárunk franciaországi továbbképzésen vehet majd részt. A továbbképzések során pedagógusaink taneszközfejlesztést fognak végezni, majd tapasztalataikat beépítik a francia két tanítási nyelvű képzés iskolai gyakorlatába.
A magyar nyelvű összefoglalót itt olvashatják.
English version here.
2. Egyéni tanulási utak megsegítése, blended learning tananyag fejlesztése
Iskolánk négy tanára pályázott és vett részt továbbképzéseken a 2016-17-es tanévben, a célból, hogy közösen kidolgozzunk egy projektet, melynek során létrehozunk egy online felületet iskolánk élsportolói számára, hogy így biztosítsuk a felzárkózást és gyakorlási lehetőséget angol nyelvből.
A magyar nyelvű összefoglalót itt olvashatják.
3. Komplex tehetséggondozás
Programunk célja az volt, hogy a komplex tehetséggondozás területén olyan tudásra, képességekre, attitűdre tegyenek szert a mobilitásban résztvevő tanáraink, amelyekkel a tehetségek és tehetségígéretek erősségeit fejleszteni, a gyengeségeiket korrigálni tudják. Célunk volt továbbá a szorongásmentes tanulási környezet folyamatos alakítása, a tanárok közötti tudásmegosztás biztosítása.
Beszámolók:
Biró József
Bérczi-Tomcsányi Ádám
Bogdán Viktória
Csákayné Vágvölgyi Bernadett
Csiszár Orsolya
Erőss Orsolya
Fazekas Csaba
Hortobágyi Katalin
Kozma Éva
Szabó Márta 1.
Szabó Márta 2.
4. Mentorálás és együttműködés (2019-2022)
Jelen pályázat fókuszában a gimnázium által biztosított tanulási környezet és az ehhez szükséges intézményi kompetenciakészlet gazdagítása áll.
Céljaink:
- Az intézményben hagyományként jelenlevő programokat megtartása, (pl. Francia nyelvi táborunk, ökotábor, diákcserék, sportolóink felkészítése. Tanáraink mobilitásától azt várjuk, hogy egyedi és innovatív tanulási tevékenységek támogatására legyenek képesek.
- Szeretnénk, ha a közös programok szervezése során együttműködés alakulna ki a rutinos, egész iskolát érintő nagy programok szervezői és az intézményi munkába jelenleg bekapcsolódó tanárok között.
- A tanulási környezet alakítása során a meglévő fizikai terek egy részét kreatív térré alakítottuk, ezen terek továbbfejlesztése a célunk. (Tanösvény, szabaduló szoba). E téren célunk, hogy pedagógusaink a tantermen kívüli oktatás terén differenciált tanulási utakat tudjanak kínálni.
Beszámolók:
Bárkán Judit
Bérczi-Tomcsányi Ádám
Bogdán Viktória
Fazekas Csaba
Ferenczi Szilvia
Kotroczó Dóra
Králl Janka
Mensah-Brown Délia
Poros Klára
Samu Ágnes
Simor-Hadrik Zita
Szabó Barbara
Vértes Judit
Willbrand Anna
5. Fenntarthatóság mint intézményi projekt (2023-2025)
Pályázatunk a fenntarthatósággal kapcsolatos szemléletformást célozza. Kérdőíves felmérést végeztünk, amelyből kiderült, hogy diákjaink kritikus tömege átél egyfajta klímaszorongást, ugyanakkor alig ismerik a fenntarthatósági célokat. Szeretnénk, ha diákjaink projektmunkák megvalósításával rálátnának a globális célokra, ugyanakkor megélnék azt, hogy Kölcsey Gimnázium meglévő szellemi és valóságos színterein (például: tanösvény, növényfalak, segítő diákcsoportok, nemzetközi kapcsolatok) személyesen is tudnak tenni a közös jövőért. A szellemi vagy gyakorlati diákprojektek megvalósulását segíti e pályázat. A projektmunka alkalmat ad arra, hogy a klímaszorongás a tevékenység során mérséklődjön, amelyet támogat az, hogy a diákok hiteles forrásokból tájékozódnak, hogy munkájukat kollaborációban végzik, hogy személyes aktivitásban vesznek részt.
„ Lokálisan cselekszünk, globálisan gondolkodunk” Jane Goodall
Beszámolók:
Bérczi-T. Ádám
Bogdán Viktória
Dani Csaba
Ferenczi Szilvia
Gali Kende
Guba Melinda
Hadrik Zita
Nagy László
Raffa Zsuzsanna
Sverla Csilla
Stratégiai Partnerségek
A Kölcsey Ferenc Gimnázium elindult az Európai Unió által kiírt, Erasmus+ program Iskolák, óvodák stratégiai partnersége közoktatási témában meghirdetett pályázatán. A projekt címe: A way to understand each other: eat and talk. A pályázatot az iskola megnyerte, ezért 2014 -2016 között az olaszországi Istituto d'istruzione Superiore "Stanga” (Cremona) iskolájával fogunk együttműködni. A megvalósuló projekt munkanyelve az olasz és az angol, ennek köszönhetően olaszul tanuló diákjaink projektet megvalósító diákcserén vehetnek majd részt Olaszországban. A pályázatot az olasz munkaközösség tanárai írták, és a megvalósítását is az olasz munkaközösség tanárai koordinálják.
- http://www.laprovinciacr.it/news/news-dalla-scuola/110758/Studenti-e-ungheresi-in-Erasmus-allo.html
- 2015. cremonai projekthét eseményei (videó)
- Produktumok, beszámolók - doc, docx
ERASMUS+ SPORT program
2nd transnational meeting of Sport Opens School (SOS) EU project in Bacau, Romania
The Sport Opens School project continued with the second transnational meeting hosted by the Bacău County School Inspectorate in Romania on 25-26 September ,2019. The SOS project is co-financed by the Erasmus + program of the European Union to achieve the goal of develop an innovative teaching method for high school physical education teachers and then implement this new model in the 4 partner schools.
CUS Padova, project coordinator, and all partners (Italian National Olympic Committee - Italy; School Inspectorate, Bacău - Romania; Instituto N.ª Sra da Encarnação - Ensino Cooperative, Benedita - Portugal; Newton Higher Education Institute - Pertini - Italy; Budapest VI. Kerületi Kölcsey Ferenc Gimnázium - Hungary; and European Athlete as Student network - Malta) met to discuss the drafting of the new teaching module, based on the literature review and research developed by the project team; to check the project website before publication; and to share information on the next training activity.
The entire project team is now focused on organizing the 3-day training activity that will take place next December at the CUS Padova facilities. On this occasion, high school physical education teachers will participate in training on the new physical education teaching method, addressing the 3 main subjects of the module: Physical activity and health; Fairplay and integrity; Skills for life (life skills) and for employability.