Diákok értékelése a tanárokról, átlageredmények
2018 tavaszán is megkértük diákjainkat, hogy értékeljék a pedagógusok munkáját. A felmérést megelőzően egy tanári munkacsoport felülvizsgálta az előző évek gyakorlatát, csökkentette és átfogalmazta az értékelő mondatokat. E munka során figyelembe vettük a DIÖK elnökeinek előzetesen megfogalmazott gondolatait is.
A szempontok:
Pontosan kezdi és fejezi be óráit.
1-2 perccel becsöngetés után érkezik, a szünetből nem használ időt az óra befejezéséhez.
Felkészült, órái megtervezettek.
Tudása meggyőző, az órák menete jól követhető, tudni, hogy mi miért történik.
Határozott.
Kézben tartja a folyamatokat.
Tudok figyelni az óráján.
Az órákon adott a nyugodt munka lehetősége.
Értem a magyarázatait.
Az összefüggések föltárása, a nyelvi megfogalmazások jól követhetők.
Van lehetőségünk szerepelni az óráján.
Bevon minket a tanulás folyamatába.
A tanulást változatos módon segíti.
Érdeklődést tud kelteni a diákban, különféle módszerekkel és eszközökkel él.
A dolgozatokat két héten belül kijavítja.
Jellemzően nem fordul elő, hogy két héten túl ad vissza dolgozatot.
Értékelési szempontjai világosak számomra, s ezeket betartja.
Tudni lehet, hogy milyen alapokon történik a szó- és írásbeli produkciók értékelése, a dolgozatok javítása, minősítése ezeknek megfelelő, korrekt.
Bizalommal fordulhatunk hozzá, segítőkész.
Akár a tananyaggal, akár a dolgozatok értékelésével, akár személyes problémákkal és kérdésekkel kapcsolatban megszólítható, a tőle telhetőt megteszi.
Az átlageredmények:
Szempont | Érték |
Felkészült, órái megtervezettek. | 4,24 |
Bizalommal fordulhatunk hozzá, segítőkész. | 4,24 |
Értékelési szempontjai világosak számomra, |
4,22 |
A dolgozatokat két héten belül kijavítja. | 4,22 |
Van lehetőségünk szerepelni az óráján. | 4,18 |
Határozott. | 4,12 |
Pontosan kezdi és fejezi be óráit. | 4,09 |
Értem a magyarázatait. | 4,01 |
A tanulást változatos módon segíti. | 3,91 |
Tudok figyelni az óráján. | 3,86 |
Érdekes megnézni azt is, hogy milyenek az egyes szempontok osztályonkénti átlageredményei. Ezek a számok csak az adott osztályban tanító tanárokra vonatkoznak, és megmutatják az osztályok elégedettségi „rangsorát”.
Minden értékelés során és után maradnak bennünk kérdőjelek. A fő dilemma az, hogy az egyes szempontok estében az értékelők jól értették-e a kérdést, és mérlegelték-e a válaszukat.
Akárhogyan van is, azt elmondhatjuk, hogy a Kölcseyben a diákok a tanárokat és a tanárok a diákokat egyaránt erős négyes átlaggal értékelik.