Egységes tantárgyi követelmények kémiából
A tanítás célja mindkét évfolyamon:
- A jegyzetelés tanulása.
- Fogalmak önálló meghatározása.
- Egyes anyagrészekből a lényeg kiemelése, az anyagrészek önálló feldolgozása.
- A vázlatkészítés elsajátítása.
- A kémiai nevezéktan helyes használata.
- Számítási feladatok megoldási módszerének elsajátítása.
- A kémia és a gyakorlat kapcsolatának felismerése
- A környezettudatos magatartás kialakítása.
Mi kell a tanuláshoz?
Az órára |
Otthonra |
Füzet Számológép (szükség szerint) Tankönyv Periódusos rendszer |
Füzet Tankönyv Függvénytáblázat |
Az órák menete:
- Hagyományos értelemben vett tanóra.
- Csoportos foglalkozás, önálló munka.
Számonkérés rendje:
- Minden évfolyamon egy félévben minimum három osztályzat, a témazárók súlyozottan számítanak (kétes jegy esetén a témazárók döntenek).
- Az osztályzatok elsősorban írásbeli munkák alapján születnek, de jegyeket lehet szerezni szóbeli felelettel, az órai aktivitásért, házi dolgozatokért, a kémia versenyen elért eredményekért, kiselőadásokért, stb.
- Az írásbeli számonkérés formái:
Röpdolgozat: bejelentése nem kötelező, az előző néhány óra anyaga kérhető számon, célja a tanulás folyamatosságának ellenőrzése.
Témazáró: előre bejelentett dolgozat, mindig összefoglalás és gyakorlás előzi meg, melynek célja a rendszerezés és, hogy tájékoztatást adjon arról, milyen feladattípusok megoldásában kell fejlődni, formálja a további tanulási módszereket.Értékelése: elégséges osztályzat 35 %-tól, jeles 85 %-tól, de anyagrésztől függően ± 5 % lehet.